24 BS 24.BS
KartosferaKartosfera eCorpoNET eCorpoNET
Program „Dobry Start 300+”

Program „Dobry Start 300+”

Program „Dobry Start 300+”


Program „Dobry Start” to 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny.

Złóż wniosek 300+

Wniosek o świadczenie dobry start można składać on-line już od 1 lipca do 30 listopada przez stronę empatia.mrpips.gov.pl lub bankowość elektroniczną.

Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić matka, ojciec lub opiekun dziecka. Wniosek o świadczenie dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej składa rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.

Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy zostanie złożony w kolejnych miesiącach, to pomoc do rodziny trafi w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.

Jak wypełnić wniosek w Programie Dobry Start

Wypełnienie wniosku w systemie internetowym

Zapraszamy do zapoznania się z przygotowanym przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej informatorem, w którym krok po kroku wyjaśnione jest jak uniknąć błędów przy wypełnianiu wniosku o świadczenie dobry start:

https://www.mpips.gov.pl/DobryStart

Obsługa wniosku

Wnioski online można składać już od 1 lipca przez portal Emp@tia lub bankowość elektroniczną. Od 1 sierpnia można złożyć tradycyjny papierowy wniosek. Wnioski należy złożyć do 30 listopada.

Reklamacje

Zgłaszanie reklamacji: reklamacje dotyczące Wniosku w Programie Dobry Start w zależności od ich przedmiotu powinny być składane:

Rozpatrywanie reklamacji przez Bank: Bank Spółdzielczy w Zawadzkiem przyjmuje i rozpatruje reklamacje zgodnie z przyjętymi w Banku zasadami. Zapoznaj się z informacjami na temat składania i rozpatrywania reklamacji Klientów w Banku Spółdzielczym w Zawadzkiem.

Bezpieczeństwo

Składając Wniosek w programie „Dobry Start” przestrzegaj zasad bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej. Ważne informacje:

Przypominamy, że w związku z wnioskiem w programie „Dobry Start” bank nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową lub SMS-ową. Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili lub SMS-ów, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linków, kierujących na strony internetowe banków.

Najczęściej zadawane pytania – Wniosek Dobry Start

Czy Bank Spółdzielczy w Zawadzkiem umożliwia złożenie wniosku Dobry start?

Elektroniczne wnioski Dobry start dostępne są w Banku Spółdzielczy w Zawadzkiem dla osób, które są jego klientami i mają dostęp do serwisu internetowego 24.BS.

Czy muszę być klientem Banku Spółdzielczego w Zawadzkie, aby złożyć wniosek Dobry start za pośrednictwem tego Banku?

Elektroniczne wnioski Dobry start dostępne są w Banku Spółdzielczym w Zawadzkiem jedynie dla osób, które są klientami Banku i mają dostęp do serwisu internetowego.

Jak złożyć wniosek Dobry start za pośrednictwem Banku Spółdzielczego w Zawadzkiem?

Zanim zaczniesz wypełniać wniosek przygotuj dane osobowe swoje i dzieci, dla których składasz wniosek o świadczenie dobry start, w tym dzieci (m.in. imię, nazwisko, PESEL, adres szkoły do której w roku szkolnym 2018/2019 będzie uczęszczało lub uczęszcza dziecko). Te dane, którymi dysponuje Bank, zostaną zaczytane z systemu Banku automatycznie.

Po przekazaniu przez Bank wniosku do właściwego organu prowadzącego w gminie, na adres e-mail podany we wniosku otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP) będące Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO). Wiadomość e-mail z UPO/UPP o tytule: Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia będące Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru dla wniosku o świadczenie dobry start SDS-1 nr PIU/WNI/ID/idebtyfikator dok. otrzymasz z adresu e-mail: upo@mrpips.gov.pl

Jak tylko otrzymasz UPO/UPP na adres e-mail, który wskazałeś we wniosku programu „Dobry Start”, wszelkie pytania i obsługę wniosku w programie „Dobry Start” przejmuje organ prowadzący w gminie. W razie pytań o wniosek prosimy o kontakt bezpośrednio z danym organem prowadzącym, który obejmuje Twoje miejsce zamieszkania.

Czy wnioski o świadczenie dobry start można składać przez cały rok szkolny?

Nie. Wnioski o świadczenie dobry start składane są jednorazowo i dotyczą tylko roku szkolnego rozpoczynającego się w danym roku kalendarzowym (wnioski składane w roku 2018 dotyczą rozpoczęcia roku szkolnego 2018/2019). Można je składać od 1 lipca br. do 30 listopada br.

Pamiętaj! od 1 do 31 lipca br. wnioski można składać tylko w formie elektronicznej.

Od kiedy można składać wnioski o świadczenie dobry start?

Wniosek o świadczenie dobry start są dostępne w serwisie internetowym e25 od 1 lipca br. do 30 listopada br. Wnioski w formie drukowanej składane osobiście w miejscu wskazanym przez organ prowadzący w gminie, któremu podlegasz ze względu na miejsce zamieszkania będą przyjmowane od 1 sierpnia br. do 30 listopada br. Pamiętaj, wniosku w programie „Dobry Start” nie można złożyć w oddziale Banku ani przez infolinię Banku.

Czy programem objęte są wszystkie uczące się dzieci?

Świadczenie dobry start przysługuje w związku z rozpoczęciem roku szkolnego do ukończenia:

Świadczenie dobry start przysługuje także w przypadku:

Orzeczenie potwierdzające niepełnosprawność dziecka to:- orzeczenie o umiarkowanym lub znacznym stopniu niepełnosprawności lub wydawane na podstawie przepisów oświatowych: orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych organizowanych zgodnie z przepisami o ochronie zdrowia psychicznego. Świadczenie dobry start nie przysługuje jeżeli dziecko zostało umieszczone w domu pomocy społecznej, schronisku dla nieletnich, zakładzie poprawczym, areszcie śledczym, zakładzie karnym, szkole wojskowej lub innej szkole, jeżeli instytucje te zapewniają nieodpłatnie pełne utrzymanie oraz na dziecko uczęszczające do przedszkola lub tzw. zerówki.

Mam problem ze złożeniem wniosku. Nie mogę znaleźć wniosku?

W takiej sytuacji prosimy o kontakt z infolinią Banku pod numerem 509 741 582.

Skąd mam wiedzieć, do jakiego organu prowadzącego w gminie skierować wniosek?

Zwróć się do urzędu miasta/gminy, w którym mieszkasz, o taką informację.

Jakie konto podać we wniosku o świadczenie dobry start do wypłaty świadczeń?

Możesz wskazać dowolne konto bankowe, na które chcesz otrzymywać świadczenie. Jeśli składasz wniosek w serwisie internetowym e25, możesz wskazać konto w Banku BPS lub w dowolnym innym banku. Pieniądze możesz również odbierać w formie innej niż przelew na konto – w celu uzyskania informacji, jaka forma wypłaty w przypadku braku konta bankowego będzie dostępna w Twojej gminie, skontaktuj się z organem prowadzącym w Twojej gminie.

Czy mogę podać we wniosku o świadczenie dobry start konto dziecka do wypłaty świadczeń?

Wnioskujący może wskazać dowolne konto, na które będą przekazywane środki, przy czym we wniosku o świadczenie dobry start można wskazać tylko jeden numer konta do otrzymywania świadczeń na wszystkie dzieci. Należy pamiętać, że dziecko do 13 roku życia nie może dokonywać czynności prawnych związanych z posiadaniem konta. Zatem nawet jeśli posiada ono konto od 0 do 13 roku życia i rodzic chce na nie przekazywać świadczenia z programu „Dobry Start”, to on dysponuje rachunkiem dziecka.

Czy po wysłaniu wniosku o świadczenie dobry start przez serwis internetowy 24.BS będzie można go modyfikować?

Nie, nie ma takiej możliwości. Jeśli chcesz zmodyfikować/uzupełnić wniosek udaj się do organu prowadzącego w Twojej gminie, który wskazałeś we wniosku.

Kto składa wniosek o świadczenie dobry start? Czy wniosek składa jeden rodzic, czy oboje?

Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia może być złożony przez rodziców – wniosek powinien złożyć jeden rodzic, gdyż świadczenie na dane dziecko jest jednorazowe, opiekuna prawnego lub opiekuna faktycznego dziecka (opiekun faktyczny to osoba faktycznie sprawująca opiekę nad dzieckiem, jeżeli wystąpiła do sądu opiekuńczego z wnioskiem o jego przysposobienie), a w przypadku dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej – rodzica zastępczego, osobę prowadzącą rodzinny dom dziecka lub dyrektora placówki opiekuńczo-wychowawczej – istotne jest jednak, że na dzieci umieszczone w pieczy zastępczej wniosku nie można złożyć przez bank lecz należy to zrobić osobiście w powiatowym centrum pomocy rodzinie.
W przypadku gdy dziecko, zgodnie z orzeczeniem sądu, jest pod opieką naprzemienną obydwojga rodziców rozwiedzionych, żyjących w separacji lub żyjących w rozłączeniu sprawowaną w porównywalnych i powtarzających się okresach, kwotę świadczenia dobry start ustala się każdemu z rodziców w wysokości połowy kwoty przysługującego świadczenia dobry start.

Czy przyznane świadczenie podlega opodatkowaniu?

Nie. Przyznane świadczenie jest zwolnione od podatku. Nie będzie też podlegało egzekucji ani wliczeniu do dochodu przy ustalaniu prawa do świadczeń z innych systemów wsparcia.

Nie mogę dodać załączników do wniosku o świadczenie dobry start. Co robić?

Do wniosku o świadczenie wychowawcze w ramach programu „Dobry Start” można dodać załączniki o określonych parametrach:

Jeśli występują inne problemy przy dodawaniu załączników do wniosku Dobry start niż wymienione powyżej, prosimy o kontakt z infolinią Banku.

Skąd będę wiedzieć, że dostałem UPO/UPP z wiarygodnego źródła?

Wiadomość e-mail z UPO o tytule „UPO/UPP wniosek SW-1 nr <identyfikator dokumentu>” otrzymasz z adresu e-mail: upo@mrpips.gov.pl

Kto decyduje o przyznaniu mi świadczenia w ramach programu „Dobry Start”? Jaka jest rola Banku w tym procesie?

Rozstrzygnięcie o przyznaniu świadczenia w ramach rządowego programu „Dobry Start” podejmuje organ prowadzący postępowanie właściwy według miejsca Twojego zamieszkania po wcześniejszej analizie wniosku. Rola Banku ogranicza się do weryfikacji tożsamości wnioskującego i umożliwienia swoim klientom złożenia wniosku o świadczenie dobry start za pomocą serwisu internetowego. Bank nie dokonuje sprawdzenia poprawności wypełnienia wniosku pod względem formalnym i merytorycznym i nie posiada informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku przez wybrany organ prowadzący postępowanie. Wniosek oraz załączniki Bank trwale usuwa po wysłaniu ich do systemu Emp@tia, za pośrednictwem którego złożone wnioski trafiają do rozpatrzenia przez wybrany przez Ciebie organ prowadzący postępowanie w gminie, w której mieszkasz.

Czy do przyznania świadczenia w ramach Programu „Dobry Start” brane są pod uwagę moje dane, którymi dysponuje Bank?

Bank pomaga Ci w wypełnianiu wniosku dobry start podstawiając Twoje dane osobowe, którymi dysponuje, takie jak imię, nazwisko, PESEL oraz numer konta w Banku Spółdzielczym w Zawadzkiem, o ile wskażesz go jako rachunek, na który będą przekazywane świadczenia z programu „Dobry Start”. Bank nie przekazuje w ramach wniosku dobry start żadnych informacji o produktach i usługach, jakie wnioskujący ma w Banku.

Czy Bank przekazuje do organu przyznającego świadczenia w ramach programu „Dobry Start” moje dane?

Bank pomaga Ci w wypełnianiu wniosku o świadczenie dobry start podstawiając znane mu Twoje dane osobowe, takie jak imię, nazwisko, PESEL, numer konta w Banku Spółdzielczym w Zawdzkiem. Bank przekazuje je w formularzu do organu przyznającego świadczenia po zatwierdzeniu przez Ciebie wysłania wniosku. Bank przesyła również numer Twojego konta, o ile wskażesz go jako rachunek, na który będą przekazywane świadczenia z programu „Dobry Start”.

Czy świadczenie w ramach programu „Dobry Start” może być przyznane w innej wysokości niż 300 zł?

Co do zasady każdy uprawniony do otrzymania świadczenia przyznanego w ramach programu otrzyma 300 zł. Jedynie w przypadku gdy dziecko, zgodnie z orzeczeniem sądu, jest pod opieką naprzemienną obydwojga rodziców rozwiedzionych, żyjących w separacji lub żyjących w rozłączeniu sprawowaną w porównywalnych i powtarzających się okresach, kwotę świadczenia Dobry start ustala się każdemu z rodziców w wysokości 150 zł.

Czym się różni potwierdzenie złożenia wniosku, które mogę pobrać z serwisu internetowego e25 od Urzędowego Potwierdzenia Odbioru (UPO)/ Urzędowego Poświadczenia Przedłożenia (UPP)?

Potwierdzenie z systemu bankowości internetowej, to potwierdzenie złożenia wniosku o świadczenie dobry start za pośrednictwem serwisu internetowego Banku. Natomiast UPO, to potwierdzenie, że wniosek o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego został przesłany do wybranego gminnego organu właściwego (wójta, burmistrza/prezydenta miasta lub innej jednostki organizacyjnej gminy) ze względu na miejsce zamieszkania wnioskodawcy.

Potwierdzenie złożenia wniosku jest wystawiane przez Bank w systemie bankowości internetowej po wypełnieniu wniosku dobry start i jest dostępne w zakładce z wnioskami wypełnionymi. Potwierdza ono, że użytkownik złożył wniosek o świadczenie dobry start w bankowości internetowej, natomiast Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPP) oznacza, że wniosek ten dotarł do właściwego organu prowadzącego w gminie. Potwierdzenie złożenia wniosku może mieć kilka statusów:

Statusy potwierdzenia złożenia wniosku mogą się zmieniać raz na dobę.
Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP) będące Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO) wniosku o świadczenie dobry start otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku w momencie, gdy wniosek zostanie zarejestrowany w systemie Emp@tia.

Otrzymanie potwierdzenia złożenia wniosku z Banku oraz UPO nie gwarantuje, że otrzymasz świadczenia pieniężne w ramach programu „Dobry Start”, a jedynie, że wniosek został przyjęty do rozpoznania.

Każdy wniosek o świadczenie dobry start jest analizowany przez organ prowadzący w gminie indywidualnie pod kątem tego, czy spełnione są warunki do przyznania świadczenia wychowawczego w ramach Programu „Dobry start”, a organ prowadzący w gminie może, kontaktując się z wnioskodawcą, wymagać dostarczenia dodatkowych wyjaśnień lub dokumentów.

UWAGA! Przyznanie świadczenia, na podstawie złożonego wniosku, nie wymaga decyzji administracyjnej Organu prowadzącego w gminie. Od tego Organu, na adres e-mail podany we wniosku otrzymasz jedynie informację o przyznaniu świadczenia. Jedynie odmowa przyznania świadczenia lub ewentualne ustalenie świadczeń nienależnie pobranych, dokonywana będzie w formie decyzji administracyjnej wydawanej przez Organ prowadzący w gminie. Od takiej decyzji wnioskodawcy przysługuje odwołanie w terminie i trybie wskazanym w pouczeniu otrzymanej decyzji.

 

Skontaktuj się z nami

Lokalizacja

Znajdź naszą placówkę

Infolinia

+48 77 461 63 92

Infolinia

+48 77 461 63 92

Formularz

Formularz kontaktowy

    Napisz do nas

    Mapa Google - Bank Spóldzielczy w Zawadzkiem